File US tax return from "Arbeitnehmerveranlagung"

Information about working in Vienna - applications, legal information, etc.
Post Reply
Michi_ Austria
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Tue Oct 27, 2020 3:30 pm

File US tax return from "Arbeitnehmerveranlagung"

Post by Michi_ »

Dear Forum,

Is there anyone who can help file a US tax return from an Austrian "Arbeitnehmerveranlagung"? I'd like to file the last five years.

I was hoping I could do it on my own as my income structure is simple:
  • 100 tsd. Dollar gross income from employment, in 2019 >100 tsd. Dollar
    no other income, miniscule capital gains tax on interes income from deposits
    tax exempt donations to charitable organizations and church tax
    no property
    no financial assets (shares, etfs, etc.)
    SSN
    eligible to Streamlined Foreign Offshore Procedure
Thank you for your help!


Liebes Forum,

Gibt es jemanden, der mir dabei helfen kann, eine US Steuererklärung aus einer österreichischen Arbeitnehmerveranlagung herzustellen? Ich möchte das rückwirkend für die letzten 5 Jahre machen.

Ich hoffe es selbst machen zu können, weil ich die einfachste Einkommensstruktur habe:
  • <100 tsd. Dollar brutto Einkommen aus unselbständiger Arbeit, nur in 2019 über >100 tsd. Dollar
    keine sonstigen Einnahmen mit Ausnahme von überschaubaren Zinsen für die Kapitalertragssteuer bezahlt wurde
    Keine Immobilien
    steuerfreie Spenden an mildtätige Organisationen und Kirchensteuer
    Keine Aktien, ETFs, etc.
    SSN
    Erfülle die Kriterien für Streamlined Foreign Offshore Procedure
Vielen Dank für Eure Hilfe!


Post Reply